معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان از ارائه تسهیلات بانکی به منظور زراعت چوب در زنجان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - فقیه معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان بابیان اینکه منابع‌طبیعی سالانه حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید می‌کند، گفت: یکی از بهترین نهالستان‌های شمالغرب کشور در این استان است و تلاش شده که در این نهالستان گونه‌های جنگلی و صنوبر برای تولید چوب تکثیر شده و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

او می گوید: در توسعه و احیای جنگل با بذر نهال ۳۵۰ هکتار اراضی تحت پوشش است و با توجه به اهمیت موضوع شاهد افزایش حجم کار هستیم که البته اعتبار امسال برای این منظور اختصاص داده نشده و سعی داریم از توان خیران این حوزه بهره ببریم.

این مسئول بابیان اینکه در استان زنجان ۱۹ ذخیره‌گاه جنگلی  وجود دارد که ۲ ذخیره‌گاه در زنجان یک ذخیره‌گاه در ماهنشان و مابقی در شهرستان طارم واقع شده است، گفت: با استفاده از صندوق توسعه ملی کپه‌کاری در ۶۲۵ هکتار از اراضی ملی که نیاز به اصلاح داشت، انجام و بذرپاشی نیز در ۱۵۰ هکتار محقق شد.

به گفته فقیه ۵۶ درصد کل مساحت استان زنجان برابر یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است که از این مقدار ۷۳ هزار هکتار جنگل و مابقی اراضی ملی است که حفاظت از این عرصه‌ها بر عهده پرسنل منابع‌طبیعی به خصوص همکاران جنگلبان یگان حفاظت که در خط مقدم قرار گرفته‌اند، می باشد.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان می گوید: ۲۱ درصد مراتع استان زنجان جزو مراتع خوب، ۳۷ درصد متوسط و ۴۲ درصد نیز مراتع فقیر هستند.

وی ادامه داد: بحث ممیزی مراتع نیز مدنظر است که ۵۱ هزار هکتار را عملیاتی کردیم و به دنبال اتمام ممیزی هستیم که تقریباً به این هدف رسیده ایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.